DIY make-over: bakje van de kringloop

12:33 The DIY Life 0 Comments

Bij de kringloop zijn vaak pareltjes te vinden, je moet er alleen wel goed naar zoeken. Laatst heb ik bij de kringloop zo'n pareltje gevonden, namelijk een bakje. Dit bakje was versleten, maar was aan de binnenkant nog goed, dus ik dacht: die is voor mij. Voor € 1 heb ik hem op de kop kunnen tikken, en vandaag ben ik er mee aan de slag geweest!
Wat je nodig hebt voor deze DIY is het volgende:
- Een bakje
- Een schaar(tje)
- Servetjes
- Cadeaupapier
- Dubbelzijdig tape
- Mod Podge
- Een kwast
- Een schroevendraaier (optioneel)
Aan de achterkant van mijn bakje zitten scharnieren. Het is handig om deze eerst los te schroeven voordat je het bakje gaat versieren of bekleden. Dan kan je namelijk heel het deksel netjes doen en heel de onderkant.
Vervolgens ga ik het deksel bekleden met cadeaupapier, om het een egale look te geven en het patroon wat nu op het bakje is te verbergen. Dit doe ik met dubbelzijdig tape.
De tape vouw ik ook om de randjes van het deksel aan de binnenkant, zodat alles aan de buitenkant netjes is afgewerkt. Daarna vouw ik het papier eromheen en werk ik alles af.
Nu ga ik verder met het bakje zelf. Hiervoor gebruik ik een servetje, een kwast en Mod Podge. Breng eerst wat Mod Podge op de onderkant van het doosje aan.
Daarna druk je de servet er op en probeer je alle vouwplekken en luchtplekken glad te maken. Dit kan met behulp van een potlood, een liniaal (wel voorzichtig!) of een ander lang, glad voorwerp. Het servet ligt nu op de onderkant van het bakje.
Daarna is het de bedoeling dat je er nog een laagje Mod Podge over de servet heen doet, zodat het een beschermlaagje wordt en je bakje niet vies wordt en de servet er niet af kan gaan.
Daarna is het verstandig om het een tijdje te laten drogen. Zelf laat ik het drogen op een stuk oud karton, zodat mijn bureau niet vies wordt. Soms kan de servet (als er kleur in zit) ook wat kleur achterlaten op het oppervlak, en daarom kan je beter een oude, stevige ondergrond gebruiken.

Daarna schroef je de scharnieren er weer op en je bakje is klaar! Hij heeft de make-over doorstaan!
Het eindresultaat:
Daarna kan je hem vullen en een mooi plekje geven in je kamer of huis! C:
Hopelijk vond je deze DIY make-over leuk en heb ik je warm gemaakt voor een bezoekje aan de kringloop, op zoek naar oude pareltjes!

Have fun!

Tessa




Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY make-over: bakje van de kringloopThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.