Review stempels Action vs. HEMA

09:34 The DIY Life 0 Comments

Je kan tegenwoordig allerlei leuke DIY-dingetjes vinden, waaronder ook stempels. Als je geen groot budget hebt (zoals ik), maar je wilt wel goede stempels, welke moet je dan kiezen? Ik heb de stempels van de Action en de HEMA vergeleken (allebei budgetproof). Hopelijk heb je er wat aan bij het kiezen van jouw stempels!

Stempels Action
Laatst was ik (weer) bij de Action - geweldige winkel! Daar zag ik een aantal hele leuke stempels liggen, en ik dacht: die neem ik mee. Zo gezegd zo gedaan, niet veel later zaten ze in het winkelmandje. Eenmaal thuis kon ik natuurlijk niet wachten om ze uit te proberen C:

De stempels zien er zo uit (er waren een aantal varianten, maar ik vond deze de leukste):

Er zijn vier kleuren en vier soorten stempels. De kleuren zijn (mint)groen, (turquoise)blauw, (baby)roze en (lavendel)paars. De vier soorten stempels zijn een ankertje, een met 'To Do', een met 'Done!' en een met 'Cool'.

Ik zal de stempels één voor één bij langs gaan en zeggen wat ik er van vind.
Als eerste heb ik de paarse uitgeprobeerd, met de tekst 'To Do':


De allereerste keer stempelen ging bij mij niet zog goed, ik drukte veel te hard. Ik dacht dat dat nodig was, maar het tegendeel werd bewezen. Na een aantal pogingen (zie foto hieronder) lukte het wel, en werd de stempel ook leesbaar. 

Vervolgens, met wat meer 'stempelervaring' probeerde ik de blauwe stempel met de tekst 'Done!' uit:


Voor deze stempel had ik ook twee pogingen nodig om hem goed te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt (voor het gemak heb ik de mislukte poging achterwege gelaten):

Daarna was het tijd voor de roze stempel met het ankertje. Deze ging wel in één keer goed bij het stempelen *schouderklopje*. C:



En als laatste was de groene stempel met 'Cool' aan de beurt. Ook deze kostte me twee pogingen om hem goed te krijgen, maar ik denk dat na wat meer gebruik van deze stempels het stempelen wel went.



Stempels HEMA
Bij de HEMA kun je hetzelfde formaat stempels kopen, maar ben je in verhouding behoorlijk duur uit. Ik weet de prijzen niet precies meer uit m'n hoofd, maar bij de Action heb je een doosje met 12 stempels en bij de HEMA moet je ze (volgens mij!) per twee kopen.
Bij de HEMA heb zaten mijn stempels bij een 'DIY-setje' in. De stempels die er bij zaten (het zijn er twee) zijn één (flamingo)roze met 'Yes' en een (mos)groene met 'Ok'.
De eerste is de roze 'Yes' stempel. Een erg leuke stempel, maar qua kwaliteit slecht.. Na een tijdje wordt het gestempelde (op dun papier) heel waterig, en uiteindelijk blijft er een oranje-achtige vlek over. (Zie de foto onderaan).



Na een tijdje ziet de stempel er zo uit. Hij is lichter geworden vervaagd en hij schijnt zelfs behoorlijk door! Al zie je dat niet op deze foto. Kwaliteit van deze stempel is dus (in mijn ogen) slecht.. Erg jammer, want over het algemeen heeft HEMA wel kwalitatief goede producten.

Als tweede was de groene 'Ok' stempel aan de beurt. Deze is kwalitatief een stuk beter dan de 'Yes' stempel. Hij blijft langer zitten en is ook duidelijker. Deze stempel wordt niet waterig en drukt ook niet tot nauwelijks door (de 'Yes' stempel daarentegen wel..).



Mijn mening
Tja, wat vind ik van de stempels? De eerste keer stempelen gaat wat lastig, omdat je niet helemaal weet wat je moet verwachten - moet je hard of zacht drukken? Wat wel erg jammer is, is dat de stempel behoorlijk doordrukt als je dun(ner) papier gebruikt.
De stempels van de Action vind ik persoonlijk iets beter, omdat deze na een tijdje ook op dun papier goed blijven. Als je met de stempels van de HEMA op dun papier stempelt, worden ze na verloop van tijd heel waterig en zie je er niets meer van... Erg jammer.

De favoriet: Action stempels
Niet alleen heeft Action meer varianten van stempels en meer kleuren, maar ze zijn ook nog eens goedkoper en iets beter. De keuze voor mij is dan snel gemaakt! Ben jij het hier mee eens? Of heb je ergens anders een betere stempel gevonden? Laat het weten in de comments!

Have fun!

Tessa

P.S.: welke foto's zijn jullie favoriet? Die van de action (met achtergrond decoratie) of die van de HEMA (blanke achtergrond)? C:

Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

Review stempels Action vs. HEMAThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.