Op naar de herfst! 2 DIY's

08:23 The DIY Life 0 Comments

Na die geweldige zomer moet je er toch weer aan geloven dat ook die zomer weer voorbij gaat.. Het duurt niet heel lang meer voordat de herfst zijn intrede doet. De eerste blaadjes zijn al van de bomen gevallen, waarmee de herfst zijn komst aankondigt. Het is dan ook weer tijd om in huis de decoraties te gaan veranderen, wat donkerder kleuren en wat meer goud tinten. Om je daarbij een handje te helpen, heb ik 2 DIY's bedacht (met de hulp van Pinterest, moet ik erbij zeggen). Ik zou zeggen: laten we beginnen!


1. Gouden blaadjes
De eerste DIY begint lekker buiten, namelijk met het zoeken van bruine, dorre blaadjes. Het maakt niet uit van welke boom, en het maakt ook niet uit of ze klein of groot zijn. Kortom: alle blaadjes kunnen.

Als je eenmaal je blaadjes gevonden hebt, heb je alleen nog bus gouden spuitverf nodig. Deze zijn goedkoop bij de Action te krijgen. Als je wilt voorkomen dat je vloer, gazon of wat dan ook maar een gouden laagje krijgt, is het handig om wat oude kranten en/of tijdschriften te gebruiken als ondergrond. Als je eenmaal een stevige ondergrond hebt gevonden, kan je aan de slag met die spuitverf!

Als je alle blaadjes hebt gespoten die je wou spuiten, is het tijd om de spuitverf te laten drogen. Als je ze in de zon legt (mocht er op dat moment zon zijn), duurt het ongeveer 10 minuten - afhankelijk van wat er op jouw spuitbus staat natuurlijk.

Wanneer die prachtige gouden blaadjes helemaal droog zijn, krijg je hopelijk een mooi resultaat. Na het eindresultaat bewonderd te hebben, kan je de blaadjes als decoratie gebruiken voor in je (huis)kamer. De gouden blaadjes liggen inmiddels op mijn vensterbank te pronken en ik vind het resultaat erg leuk geworden. Het is simpel, snel en goedkoop.

Wil je weten hoe ik de klok en de planten potjes heb gedaan? Klik dan hier.

2. Fotolijsten
Heb jij deze zomer veel foto's gemaakt? Het is altijd leuk om die foto's in een mooie lijst te doen, die bij het seizoen past. Zelf had ik nog een paar oude fotolijsten van de IKEA liggen (sorry, weet de prijs niet meer, ze zijn al +7 jaar oud..), maar die passen niet goed bij de herfst.

Toen ik de eerste DIY voor deze post had gemaakt, bleef ik een beetje bij de spuitverf hangen, want je kan daar zoveel leuke dingen mee doen! Je voelt hem waarschijnlijk al aan komen: ik ga de fotolijsten spuiten! Eerst dacht ik na over de kleuren, want wat past nou goed bij de herfst, maar is tegelijk ook tijdloos? Toen kwam ik op de kleuren zwart en goud, een mooie combinatie vind ik zelf. Dus toen heb ik de zwarte spuitverf erbij gepakt en ben eerst de lijsten zwart gaan spuiten. Let op: vergeet niet het glas en de achtergrond uit de lijsten te halen, anders heb je die straks ook zwart..!

Als je ze eenmaal zwart hebt gespoten, is het tijd om ze te laten drogen. Ook deze verf droogde bij mij vrij snel. In de tussentijd kun je even brainstormen over wat je met de gouden spuitverf voor patroon op de lijsten wilt maken. Ik heb ervoor gekozen om beide lijsten een verschillend patroon te geven, omdat ik dat er wel speels uit vond zien. Om een leuk patroon te krijgen, kan je de lijst afplakken met washi-tape, om zo het patroon te creëren. Let wel op dat je alle kleine gaatjes en dingetjes dicht maakt, die je dicht wilt hebben, want mijn ervaring is dat juist die kleine gaatjes het resultaat iets minder mooi kunnen maken..

Nadat je alle randjes en gaatjes nog eens bij langs bent gelopen, kan je met de volgende kleur gaan spuiten. In mijn geval was dat goud. Als de lijsten helemaal droog zijn, kan je de washi tape er af halen en je foto's in de lijstjes doen! Wat ik zo leuk vind, is dat de gouden blaadjes perfect als decoratie passen bij deze fotolijsten! Je kan ermee combineren tot je er gek van wordt..! 

Hopelijk ga je met deze DIY's een leuke herfst tegemoet, en kan je nog lang genieten van je creaties!

Have fun!

Tessa

Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

Op naar de herfst! 2 DIY'sThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.