DIY fotolijsten versieren

11:25 The DIY Life 0 Comments

Toen ik laatst weer eens in de Action kwam, schoot mij ineens een geweldig idee te binnen: fotolijsten versieren met een lijmpistool en verf! Gelukkig was ik toen in de Action en kon ik dus meteen alle spullen meenemen! Dit is dus weer een Action DIY.

Het idee is dat je een saaie (houten), redelijk brede fotolijst neemt, en daar met een lijmpistool een leuk patroontje op maakt. Zelf heb ik voor stippen en lijntjes gekozen, maar dat kan je verder in de blog wel lezen! C:


Wat je nodig hebt: een fotolijstje (hangt er van af welke je kiest, maar die van mij waren € 1 per stuk), een lijmpistool (tussen de € 3 en de € 5), verf (rond de € 2) en een kwast (ongeveer € 2).
Voor de hele DIY voor 2 fotolijstjes was ik in totaal € 4 kwijt (het lijmpistool had ik namelijk al). Dat is toch niet duur dacht ik zo!
Nadat je de perfecte fotolijsten voor jou hebt uitgekozen, kan je beginnen met het nadenken over het lijmpatroon dat je wilt gebruiken. Let er wel op dat je het lijmpistool niet 'even' aan en uit kan zetten, maar dat er (wanneer hij warm is natuurlijk) continu lijm uit komt! Bedenk dus geen ingewikkeld patroon, want je zult merken dat je zult knoeien en het niet super netjes zal worden.

Goed, ik had dus gekozen voor de stippen voor 1 lijstje. En zoals ik al zei, is het soms een kliederboel wanneer je met een lijmpistool aan de slag gaat. Op de foto hieronder kan je goed zien wat ik met 'kliederboel' bedoel: al die draadjes lijm.
Gelukkig zijn die draadjes makkelijk te verwijderen, wat ik dus ook gedaan heb. Daarna zagen de stippen er zo uit als op de foto hier onder. Dat lijkt toch al een heel stuk netter dacht ik zo!
Het hele lijstje ziet er zo uit:
Ik had al verteld dat ik twee lijstje heb versierd. De tweede heb ik versierd met lijntjes en deze zie je op de foto hieronder. Het voordeel van een patroon met lijntjes, is dat je veel minder snel knoeit met het lijmpistool (omdat er dus wel non-stop lijm uit loopt als het pistool warm is)!
Van dichtbij zien de lijntjes er zo uit:
Nadat je al je lijstjes met het lijmpistool hebt versierd en de overige lijmresten hebt verwijderd, kun je aan de slag met de verf! Bij de Action heb je niet veel diverse kleuren, maar er is gelukkig wel wat keuze. Zelf heb ik voor een lichtroze kleur gekozen, en ik heb er voor gekozen om het hele lijstje te verven. Je kan er ook voor kiezen (wat tegenwoordig ook wel populair is) om de helft van het lijstje te versieren. Als je dat gaat doen, is het misschien ook leuker om ook diezelfde helft met het lijmpistool te versieren, en de andere helft (zonder verf dus) ook niet met het lijmpistool te versieren. Maar dat moet je natuurlijk allemaal zelf weten! C:
Ik heb er voor gekozen om één lijstje helemaal te verven, en 1 lijstje maar voor de helft. Bij het lijstje dat maar voor de helft geverfd is, zie je ook de lijm nog (obviously), maar dat vind ik juist wel een speels effect geven!

De lijstjes staan nu uiteraard op mijn vensterbank te pronken!

Hopelijk vond je deze DIY leuk en heeft het je inspiratie gegeven voor je eigen DIY projecten!

Have fun!

Tessa


Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY fotolijsten versierenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.