4 handige life hacks!

20:40 The DIY Life 0 Comments

Vandaag deel ik 5 handige life hacks met jullie, die ik zelf al een hele tijd gebruik en die me heel goed bevallen! Een paar zijn gerelateerd aan eerdere artikelen op Glitteress, maar de link naar die artikelen vind je bij de hack! Let's begin..!
1. Riemen opbergen
Het opbergen van riemen bestaat al, namelijk in een soort 'riemenlades'. Deze lades hebben allemaal vakjes waar je je riemen opgerold in kan leggen. Zelf heb ik het geld er niet voor om zo'n lade aan te schaffen. Misschien lijkt het wel mooi en chic, maar het is niet mijn stijl. Doe mij maar lekker makkelijk en goedkoop, en ook nog eens handig!

Wat je nodig hebt:
• Een kapstok
• Riemen


Hang de riemen die je hebt op de kapstok, en je hebt je eigen riemenhouder! Makkelijk, overzichtelijk en goedkoop!
 2. Je kledingvoorraad beheren
Zelf heb ik wel eens kledingstukken die ik niet vaak draag, maar die ik eigenlijk niet weg wil doen. Heb jij daar ook last van? Dan is deze life hack ideaal voor jou! Deze hack kan je het beste uitvoeren wanneer je net weer gaat switchen van winter naar zomer, of van zomer naar winter kleding. Wat je doet: hang alle kledingstukken in je kast, met het haakje net andersom. Als je de kleding aan hebt gehad, hang je het haakje weer normaal. Zo kan je na een tijd zien welke kleding je wel en welke je niet draagt! 
3. Stekkerdoos verbergen (DIY)
Op mijn kamer heb ik twee stekkerdozen, want ik heb weinig stopcontacten, maar wel apparaten, lampen en een wekker die graag stroom willen hebben. Stekkerdozen kan je proberen in je kamer te verbergen door ze in een hoekje te zetten, maar dat ziet er (vind ik) vaak slordig uit. Gebruik een oude schoenendoos (en knap deze eventueel op) en verberg hier de stekkers in. Wil je zien hoe ik dit gedaan heb? Klik dan hier voor de DIY.
4. Sieraden opbergen (DIY) 
Kettingen raken al snel in de knoop, of ze slingeren rond op mijn kamer. Daarom heb ik een DIY bedacht om ze netjes en leuk op te bergen, zodat je ze niet kwijt raakt en ze ook niet in de knoop raken! Het idee is om een aantal spijkers in een (kast)deur of ander houten voorwerp te slaan en daar je kettingen aan te hangen. Je kan variëren met de hoogtes en de afstanden om het een speelse look te geven. Ben je benieuwd naar andere manieren om je sieraden op te bergen? Klik dan hier!
Dit waren mijn life hacks! Hopelijk heb je er wat aan en kan je er je leven iets makkelijker mee maken!

Have fun!

Tessa





Wat je misschien ook leuk vindt:

4 handige life hacks!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.