5 tips voor de klussende vrouw

18:08 The DIY Life 0 Comments

In de zomer vind ik het erg leuk om eens lekker te gaan klussen in en rond het huis. Deze zomer heb ik samen met mijn vriend een mooie kast gemaakt en geverfd (daar komt nog een artikel over). Maar als vrouw had ik niet veel verstand van klussen. Zelf ben ik op zoek gegaan naar 5 tips voor de (beginnende) klussende vrouw, en die geef ik je vandaag!
1. Nagellak remover
Huh? Nagellak remover? Maar we hadden het toch over klussen? Daar heb je helemaal gelijk in! Waarom je nagellak remover voor het klussen nodig hebt? Nou, als je verf op je handen hebt gekliederd, dan kan je dat er heel makkelijk af krijgen met nagellak remover! Ditzelfde goedje is ook handig voor als je per ongeluk je vingers aan elkaar hebt geplakt met (seconden)lijm. Pak dan een wattenschijfje, doe er wat nagellak remover op, en je vingers zijn zo los!
2. Een DIY werkbank
Voor mij is onze werkbank thuis net iets te hoog, en als ik dan iets wil zagen, dan gaat het vaak scheef, omdat je er niet recht boven staat. Daar heb ik een hele handige oplossing voor gevonden! Wat je nodig hebt is een trapje en lijmklemmen. Een trapje heeft meestal een uitklapbaar middengedeelte waar je de plank op kan leggen die je wilt zagen. Omdat ik niet de kracht heb om constant de plank naar beneden te drukken als ik aan het zagen ben, heb ik een handige manier gevonden! Neem twee lijmklemmen en klem de plank aan het trapje vast, aan beide kanten. Op deze manier ligt de plank stevig, zal hij niet verschuiven, en kan jij al je kracht besteden aan het zagen, en hoef je de plank niet naar beneden te drukken!
3. Youtube en blogs
Hoe moet je een stekker vervangen? Hoe moet ik behangen? Welke van de gekleurde draden gaat waar in een stekker? Welke boorkop moet ik gebruiken? Allemaal vragen waarbij ik als beginnende klussende vrouw met mijn mond vol tanden sta.. Maar niet getreurd! Op Youtube en via blogs kan je genoeg te weten komen over hoe je een stekker vervangt en welke boorkop je het beste kan gebruiken. Maar ook de stappen over hoe bouw je een kast of een bureau staan allemaal op het internet! Dus als je iets niet weet, raadpleeg het internet of kijk filmpjes over hoe het moet! Kijk bijvoorbeeld eens op deze site.
4. Voorbereiding en rust
Voorbereiding is het halve werk wordt wel eens gezegd. Dat geld voor klussen niet minder. Als je van plan bent om een mooi bureau of een leuke stoel te maken, kijk dan eerst goed hoe je alles wilt doen, wat je nodig hebt en wat de afmetingen zijn. Als je eenmaal weet hoe het moet en wat je nodig hebt, kom je hopelijk niet voor vervelende verrassingen te staan. Neem ook je rust tijdens het klussen. Het mag nog zo leuk zijn om de hele middag non-stop te zagen, timmeren en te schuren, maar als je niet even uitrust, kan dat leiden tot slordigheid en dat wil je natuurlijk niet..! En als je rust neemt, kom je misschien ook nog tot goede ideeën halverwege het klussen en kan je alles goed overdenken. En als je rust neemt timmer je ook minder snel op je vingers..!
5. Gebruik spullen van je beauty stash
Deze tip lijkt heel erg raar, want wie gebruikt er nu een elastiekje, nagellak remover of een schuifje voor het klussen? Maar wanneer je deze site raadpleegt, valt alles op zijn plek. Je vrouwelijke beauty spullen zijn zo gek nog niet als je gaat klussen!
Ik wens je alvast heel veel succes met klussen en hopelijk maak je er iets moois van!
Psst! Doe je al mee aan de winactie? Klik hier om mee te doen!
Have fun!
Tessa





Wat je misschien ook leuk vindt:

5 tips voor de klussende vrouwThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.