Op kamers: IKEA wishlist

15:44 The DIY Life 1 Comments

Het is weer bijna september, wat betekent dat de scholen weer beginnen. Best spannend, zeker als het je eerste jaar van je studie is, of als je voor het eerst op kamers gaat wonen. Bij IKEA kan je veel leuke en mooie spullen voor in je kamer kopen voor niet al te veel geld. Vandaag heb ik een wishlist van IKEA samengesteld. Ik heb een bedrag van € 250 gebruikt om alle meubels te kiezen die je nodig hebt in je kamer, plus decoraties. Let's begin!


1. Bed

Het belangrijkste is natuurlijk je bed. Bij IKEA heb je ook bedden die je als bank kunt gebruiken, en daar heb ik voor gekozen. Zo hoef je geen extra ruimte te reserveren voor een bank! Het bed is van de lijn FLAXA en kost € 119. Omdat het bed iets hoger van de grond staat, kan je er makkelijk dingen onder kwijt, wat ruimtebesparend is.
2. Kledingkast
Naast een bed is een kledingkast ook erg handig. Als je op kamers gaat, neem je vaak niet al je kleding van thuis mee, maar hooguit één of twee tassen met kleding. Daarom heb ik gekozen voor een handige opvouwbare kledingkast. De 'kast' is gemaakt van stof en je kan er je kleding in leggen. Ook zitten er stangen in waar je je kleding aan op kan bergen. De kast is van de lijn PS en kost € 14,95.
3. Bureau + stoel
In het studentenleven komt er ook wat studeren bij kijken, en dan is een bureau met stoel erg handig. Ik heb gekozen voor een glazen bureau met één vakje voor spullen. Het bureau is breed en makkelijk om aan te werken. Doordat het van glas is, heb je een chic uiterlijk, voor een leuke prijs! Het bureau is van de VITTSJÖ serie en kost €34,95.
De bureaustoel die ik heb gekozen is van de MOLTE serie en kost € 12,95. De stoel is grijs (ook in het geel verkrijgbaar) en past goed bij het bureau. Hij is ook in hoogte verstelbaar.


4. Opbergruimte
Daarna is het tijd voor de opbergruimte! Ik vond deze handige bakken bij de IKEA voor € 12,95 per stuk. Ik heb er twee van gedaan, zodat je die onder je bed kan zetten.
5. Accessoires
Het leukste gedeelte vind ik zelf altijd het inrichten van de kamer! En dat doe ik met behulp van leuke accessoires.
1: Bureaulamp € 9,99
2: Sierpotten € 0,49 / st.
3: Vloerkleed € 19,95
4. Spiegel € 9,99
Het totaalbedrag
Dan gaan we even alles op een rijtje zetten:
In totaal betaal je voor deze spullen € 236,26. Dan heb je nog een speling van bijna € 14! Van dat geld kan je nog meer accessoires, schoolspullen of andere dingen kopen voor in je kamer. Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt en dat het je helpt bij de indeling voor jouw kamer!
Have fun!
Tessa






Wat je misschien ook leuk vindt:

Op kamers: IKEA wishlistThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.