Herfst DIY #2

09:00 The DIY Life 0 Comments

Het is vandaag tijd voor de tweede herfst DIY! Deze hele maand doe ik elke dinsdag een herfst DIY! Wil je de DIY van vorige week zien? Klik dan hier. Voor mij draait de herfst veel om gezelligheid, kaarsjes aan thuis, een lekkere beker warme chocolademelk en mooie sjaals! De DIY van vandaag heeft alles te maken met de gezelligheid. Ben je benieuwd? Lees dan verder!
Omdat het herfst is, en het alweer vroeg donker wordt, heb ik thuis de kaarsen weer aan gedaan. En het is natuurlijk leuk als je iets hebt om de kaarsen en waxinelichtjes in te doen. Daarom heb ik vandaag een DIY voor je, waarbij je van een theeglas en wat blaadjes een leuke waxinelicht houder kan maken!

Wat je nodig hebt:

- Een (thee)glas
- ModPodge
- Een kwast
- Blaadjes (het liefst zo dun mogelijk, ze mogen ook nep zijn)
Wat je doet, spreekt misschien voor zich, maar ik ga het je toch even uitleggen! Als eerste doe je een dotje ModPodge op het glas, en smeer je dit met een kwast uit. Daarna pak je een blaadje, en deze komt op het glas te liggen. De bedoeling is dan dat je nog wat ModPodge pakt, en er een laagje van over het blaadje smeert. Zo komt het blaadje goed vast te zitten. Het voordeel van ModPodge is dat het geen lelijke strepen achterlaat, en je hebt zelfs een variant met een goud- en glanslaagje, helemaal geschikt voor de herfst dus!
Deze DIY vergt wel wat geduld, en het is ook aan te raden om dunne blaadjes te gebruiken, die slap zijn (en dus niet die blaadjes die je zo kan verkruimelen). Dan kan je de blaadjes namelijk makkelijk op de beker leggen en deze ook snel vast lijmen. Als de ModPodge toch niet werkt, kan je ook nog altijd een lijmpistool gebruiken.
Ik ben er verbaasd over hoeveel sfeer zo'n DIY waxinelicht houder kan geven! Ik heb trouwens op de foto een nepkaarsje van de Action als waxinelichtje, maar dat maakt het zeker niet minder gezellig! Geniet van de herfst, en veel DIY-plezier!
Have fun!
Tessa



Wat je misschien ook leuk vindt:

Herfst DIY #2The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.