5 tips voor als je geen inspiratie hebt

08:00 The DIY Life 0 Comments

Mij overkomt het wel eens als ik voor de blog een artikel wil schrijven. Waar ga ik over schrijven? Welke DIY ga ik vandaag doen? Tja... dan zijn er van die momenten dat ik gewoon geen inspiratie heb. Heb jij dat ook wel eens? Vervelend is dat hé! Maar gelukkig voor jou heb ik vandaag 5 tips voor je die je kunnen helpen weer wat inspiratie te krijgen!
Voor The DIY Life ben ik regelmatig op zoek naar leuke DIY's om te doen, maar soms gebeurt het dat ik gewoon niet weet wat ik kan maken. Daarom bedacht ik de volgende 5 tips voor als je geen inspiratie hebt! Wat zijn jouw tips voor inspiratie? Laat het me weten op Facebook of Instagram! Laten we snel beginnen met de tips!


1. Social media

Op Instagram en Pinterest vind je ontzettend veel DIY ideeën. Binnenkort komt er een artikel online met de accounts die ik volg met Instagram, die vaak leuke DIY's hebben, dus stay tuned! Dan is er ook nog Pinterest, dit social media platform staat bomvol met DIY ideeën. Vaak haal ik zelf ook inspiratie van Pinterest. Het leuke van deze ideeën is dat je al een voorbeeld hebt, en je vrij bent om er helemaal je eigen draai aan te geven! Volg jij The DIY Life al op Pinterest


2. Andere bloggers

Naast The DIY Life zijn er nog andere Nederlandse DIY bloggers waar je veel inspiratie op kan doen. Een tijdje geleden heb ik een artikel geschreven met de Nederlandse DIY bloggers die ik volg, klik hier om die te lezen. Het is heel erg leuk om al die DIY ideeën te zien van anderen, en om ze zelf ook op je eigen manier te maken! Met Martine van de blog DIY Diva ben ik hard aan het werk om binnenkort een artikel voor Kerst online te zetten!


3. Sporten

De derde tip is om eens lekker van die bank af te komen, of achter dat bureau vandaan, en eens lekker te gaan bewegen! Als je je gedachten voor een half uurtje even verzet, dan kan het daarna maar zo zijn dat je ineens een ge-wel-dig idee hebt! Een eindje wandelen helpt ook heel goed. En als je dan in deze tijd van het jaar een eindje gaat wandelen in de kou, heb je het als je thuis komt weer lekker warm (en dan kan je stiekem gaan genieten van die beker warme chocolademelk)!


4. Hobby's

Wanneer ik gitaar speel, of even ga lezen, komen er soms ineens de gekste ideeën voor DIY's in mijn hoofd! Het werkt voor mij heel goed om even lekker met mijn hobby's bezig te gaan, en dan veel ideeën te krijgen. Wat zijn jouw hobby's? Misschien als je daarmee bezig gaat, krijg je ook goede ideeën!


5. Problemen oplossen

Geen inspiratie voor DIY's? Loop dan eens je huis door, op zoek naar problemen. Misschien heb je wel een boekenkast die aan een make-over toe is, een kledingkast die opgeruimd moet worden of een hele verzameling DIY spullen die eigenlijk een leuk plekje moeten hebben. Kortom: genoeg ideeën! Ook life hacks kunnen altijd handig zijn om problemen op te lossen. Lees bijvoorbeeld dit artikel over handige life hacks!


Hopelijk helpt dit artikel je een eindje op weg om wat inspiratie te krijgen! Heb jij nog tips voor het krijgen van inspiratie? Laat het me dan weten op Facebook of Instagram!


Have fun!
Tessa



Wat je misschien ook leuk vindt:

5 tips voor als je geen inspiratie hebtThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.