DIY: fotolijsten met blaadjes

09:58 The DIY Life 0 Comments

In de maand oktober heb ik elke dinsdag een herfst DIY gedaan, en daar komt er nu nog eentje bij! Ik heb een tijdje gebrainstormd over hoe je de herfst nog meer in huis kan halen, maar op een leuke manier. En toen kwam ik op een leuke DIY: fotolijstjes met blaadjes!

Wat je nodig hebt voor deze DIY:

Spuitverf (goud en zwart)
Fotolijsten
Blaadjes
Een boek
Washi tape


Voor deze DIY gaan we voor het begin even terug in de tijd. Vorig jaar heb ik namelijk de fotolijsten al gemaakt voor een herfst DIY. Maar ik zal nog even kort uitleggen wat de bedoeling is! Mijn fotolijsten komen van de IKEA (k weet niet meer hoeveel ze gekost hebben). Eerst heb ik de fotolijsten helemaal zwart gespoten met zwarte spuitverf van de Action. (Let op: vergeet niet het glas uit de lijst te halen, anders heb je die straks ook zwart..!) Daarna moeten ze even drogen. Als de fotolijsten droog zijn, kan je je creativiteit kwijt door ze te beplakken met washi tape! Dit kan je in allerlei figuurtjes doen. Mijn fotolijsten werden versierd met streepjes washi tape.

Je kan natuurlijk de washi tape er op laten zitten als je dat leuk vindt staan. Ik heb de spuitverf er nog een keer bij gepakt, en dit keer goudkleurige spuitverf. Op de plaatsen waar je de washi tape geplakt hebt, komt natuurlijk geen verf. Als je klaar bent met verven en de fotolijsten zijn droog, kan je de washi tape er af halen. Tadaa!


Dit is al hartstikke leuk om zo in je kamer te zetten, met een mooie foto er in! Maar bij deze DIY heb je geen foto's nodig. Wel blaadjes! Als je nog geen blaadjes bij de hand hebt, zou ik zeggen: doe lekker je jas aan en ga buiten mooie blaadjes verzamelen! Ik sta er soms nog steeds versteld van hoe mooi de kleuren zijn van de blaadjes in de herfst! Mijn verzameling bestond uit groene, oranje en bruine blaadjes.

Nou heb ik zelf de fout gemaakt (mijn vriend wees me er op) om de blaadjes niet te laten drogen, sommige waren nog nat. Ik heb me laten vertellen dat ze dan kunnen gaan schimmelen. Dus maak niet dezelfde fout als ik.. Je kan de blaadjes heel makkelijk laten drogen door een boek te pakken (die je niet meer leest of waar je niks mee doet) en tussen de bladzijden de blaadjes te doen. Doe dan steeds een stuk of tien bladzijdes en dan weer een blaadje. Als je dit zo een paar dagen laat zitten, zijn je blaadjes helemaal droog en zijn ze mooi plat. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om ze niet in een boek te laten drogen, maar dan krijg je ze niet zo mooi plat.


Met de blaadjes in de ene hand en de fotolijst in de andere hand ging ik op zoek naar de perfecte plaats om hiervan een foto te maken. Ik had alles van de eerste verdieping naar beneden mee gesjouwd, maar toen kwam ik er achter dat het licht boven toch beter is, dus heb ik alles weer mee genomen naar boven, haha!

De laatste stap van deze DIY is vrij simpel. Als je het glas nog niet terug in de fotolijsten hebt gedaan, lijkt me dat handig om te doen. Daarna kan je de blaadjes rangschikken zoals jij ze wilt hebben in de fotolijst. En dan hoef je alleen nog maar de achterkant vast te maken, en dan heb je leuke fotolijsten met een herfst thema!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: fotolijsten met blaadjesThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.