Illustraties maken - Gastblog

08:00 The DIY Life 0 Comments

Elke donderdag komt er voorlopig een gastblog online, en vandaag is het de beurt aan Angélica! Ze stelt zichzelf voor in het artikel, dus dat ga ik niet doen. Ze vertelt over haar opleiding en haar mooie grafische ontwerpen die ze heeft gemaakt! Ik stond er versteld van, en wie weet jij ook! Lees je mee?

“Hoi! Mijn naam is Angélica de Jong, een 22-jarige studente Communication & Multimedia Design. Ik zou mezelf een creatieve duizendpoot willen noemen, aangezien ik eigenlijk alle creatieve hobby’s wel leuk vind! Een tijd geleden was ik bijvoorbeeld veel bezig met het maken van sieraden, maar nu vermaak ik me vooral met handlettering, DIY’s en illustreren. Over dit laatste wil ik jullie graag wat meer vertellen. 

Hierboven zie je een overzicht met enkele illustraties die ik gemaakt heb. Als kind tekende ik al veel, maar dit heb ik een beetje laten varen totdat ik twee jaar geleden weer actief begonnen ben met tekenen. Wat ik lastig vond, is het ontwikkelen van een eigen stijl. Nog steeds ben ik daar nog niet helemaal over uit, maar wanneer je terugkijkt naar alles wat je maakt, zie je toch een bepaalde overeenkomst tussen de verschillende tekeningen: de gezichten laat ik altijd leeg, zodat iedereen zich kan verplaatsen in het personage. Ook kleur ik meestal niet alle vlakken in, maar laat ik er bepaalde details uitspringen. 


Ik begon met het natekenen van illustraties van anderen om bewust te worden van de vormen van dingen om me heen. Daarna begon ik foto’s na te tekenen van voornamelijk Pinterest. Door foto’s na te tekenen, leer je goed kijken naar vormen en ik merkte dat het me steeds gemakkelijker af ging. Al heb ik soms ook van die dagen dat alles mislukt! Inmiddels haal ik nog wel ideeën uit foto’s, maar probeer ik zelf beelden te bedenken. Dit is de grootste uitdaging voor mij.


Fashion illustraties zijn mijn favoriet om te maken. Het meest trots ben ik dan ook op de illustratie hieronder, die wel is nagetekend van een foto, maar waar ontzettend detail in zit. Het kostte me veel tijd om deze illustratie te maken, maar het resultaat mag er zijn, vind ik.

Mijn illustraties begin ik met potlood en gum. Vervolgens trek ik deze over met fineliners/stift. Soms kleur ik de tekeningen in met waterverf, maar vaak ook scan ik ze in en kleur ik ze verder met Photoshop. Het leuke daarvan is dat je lekker met kleuren kan spelen, totdat je tevreden bent.

Het lijkt me geweldig wanneer mijn illustraties gepubliceerd zouden worden in een tijdschrift als Flow. Ik haal erg veel inspiratie uit dat magazine en vind het knap hoe illustrators hun eigen beelden bedenken bij een bepaald onderwerp. Daarnaast zou ik graag eigen producten ontwerpen, maar hier heb ik al een kleine stap in gezet: ik heb laatst een kleine oplage kaarten laten drukken. Wie weet waar het toe mag leiden..”

Vond jij dit artikel van Angélica interessant, en wil je meer over haar en haar werk te weten komen? Neem dan eens een kijkje op haar website of Instagram! Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg The DIY Life dan op Facebook, Instagram of Pinterest!

Have fun!

Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Illustraties maken - GastblogThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.