Zo maak je de leukste handlettering stickers!

08:00 The DIY Life 0 Comments


Er zijn ontzettend veel soorten stickers te krijgen bij allerlei verschillende winkels. Vorige week was ik van plan om wat leuke stickers te kopen om DIY's mee te maken, maar ik kon niet echt stickers vinden die ik leuk vind. Dus toen dacht ik: hé, ik heb nog blanco stickers liggen van Imakin, misschien kan ik daar wel iets leuks mee! En zo kwam ik op het idee voor deze leuke stickers!

De stickers die ik gebruikt heb, zijn rond en dus te krijgen bij Imakin voor € 0,75 (15 stuks). Op de foto hierboven heb je al kunnen zien wat je onder andere nodig hebt: stickers, waterverf, een penseel, inkt en stempels en fineliner(s) (maar die staan dus niet op de foto). Het zakje dat je op de foto ziet, is puur voor de ondergrond, zodat de waterverf niet op mijn witte ondergrond zou komen. Let's begin!

Als eerste is het handig om te bedenken welke kleuren je wilt gebruiken voor deze DIY. Wil je roze of een andere (bijzondere) kleur, maar zit die niet in het palet? No worries, want je kan waterverf gelukkig heel makkelijk mengen! Ik heb per sticker minimaal 2 kleuren gebruikt en er ook  een beetje mee gespeeld. Ik heb verschillende lagen verf gebruikt, maar je kan het beste op de sticker zelf de verf mengen als je relatief veel water gebruikt. Dan vloeien de kleuren in elkaar over en dat vind ik persoonlijk een heel mooi effect! Voor de eerste sticker heb ik de donkerblauwe kleur op het pallet gemengd met de witte kleur, en toen kreeg ik onderstaand resultaat.

Het is ontzettend gaaf dat de kleuren in elkaar overlopen, wat deze DIY meteen heel bijzonder maakt. Misschien denk je: jij hebt netjes gewerkt met de verf. Nou, nee hoor, gelukkig is het velletje waar de stickers op zitten heel glad en absorbeert het geen water. Hierdoor knoei je minder snel en kan je netjes te werk gaan (voordeel!). Na de blauwe sticker kreeg ik de smaak te pakken, en heb ik meer stickers gemaakt met andere kleuren. Bij sommige stickers heb ik zelfs 4 verschillende kleuren gebruikt! Wat ik er wel bij moet zeggen is dat het aanbrengen van veel lagen (laten drogen, verven, laten drogen, etc.) ervoor zorgt dat de verf er af kan bladderen, wat natuurlijk jammer is!

Wanneer de verf droog is, kan je beginnen met handletteren met een fineliner, stift of je kan er op gaan stempelen! Achteraf bleek dat stempelen niet heel handig is, want je hebt beperkte ruimte op de sticker. Wel is het heel erg leuk om bijvoorbeeld de eerste letter van iemands voornaam te stempelen, of juist een leuk figuurtje. In totaal heb ik 9 stickers gemaakt, maar niet allemaal beschreven met handlettering. Sommige stickers waren experimenten en zijn niet echt geslaagd. Maar hé, als je het niet probeert, weet je zeker dat je DIY niks wordt!

Op de groene sticker op de foto hierboven (met de tekst "Good luck" en een pijltje) kan je zien dat ik vrij veel verf gebruikt heb en dat het er dus afbladderde, erg jammer! Ik vond het ontzettend leuk om te doen en ik denk dat ik vaker op deze manier stickers ga maken! Heb jij deze DIY handlettering stickers al geprobeerd?

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Facebook, Instagram of Pinterest!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Zo maak je de leukste handlettering stickers!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.