Ananas lamp DIY

08:00 The DIY Life 0 Comments


Iets wat de laatste tijd een hele populaire vrucht is en zelfs in reclames op TV terugkomt is de ananas. Maar waarom eigenlijk? Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat ik het ook een hele leuke vrucht vind om mee te werken. Bij de Action heb je leuke DIY pakketten waarbij je een letter of figuur kan versieren en er daarna lampjes in kan doen. Mijn vriend heeft me een ananas cadeau gegeven (ik weet de prijs dus ook niet voor je..) en daar ga ik vandaag mee aan de slag!

Het was voor mij wel een uitdaging om te bedenken wat ik met het DIY pakket ging doen qua design, want ik wilde heel veel dingen tegelijk, en toch ook weer niet. Tja, dat heb je als je een perfectionist bent en alles goed wilt doen. Herkenbaar..? Gelukkig kwam ik uiteindelijk toch met een super leuk idee voor deze DIY!

De ananas die ik heb versierd, is natuurlijk maar één van de ontelbare manieren waarop je de ananas kan versieren, dus leef je uit en gebruik je creativiteit! Een aantal dagen terug kon je lezen hoe ik mijn agenda heb versierd met spuitverf en acrylverf. Dit heeft me geïnspireerd voor deze DIY, en de spuitverf komt ook bij deze DIY weer om de hoek kijken.

De ananas was van zichzelf wit, maar ik heb hem goud gespoten. Het was even wachten tot hij droog was, maar dan heb je ook een mooi resultaat! Voordat ik de ananas goud gespoten had, probeerde ik nog iets anders en had ik de ananas geverfd. Hier was ik niet tevreden mee, en daarom kwam er een laagje goud overheen. Ik had washi tape gebruikt voor het vorige design, en toen ik dat er af haalde, kwam er helaas een stukje papier mee (de ananas is van karton).. Dus daarom kan het er hier en daar een beetje anders uitzien dan een egaal vlak.

Toen de spuitverf opgedroogd was, was ik nog niet helemaal tevreden. Ik wilde nog iets leuks toevoegen. Ik legde de volgende spullen klaar: zwarte acrylverf en een wattenstaafje. Het wattenstaafje dipte ik in de zwarte verf, en drukte het daarna op de gouden ananas, waardoor je leuke en mooie ronde stipjes krijgt. 


Daarna was het tijd voor de lampjes, die standaard al bij het DIY pakket in zitten. Het installeren van deze lampjes was erg makkelijk. Er zitten geen batterijen bij, maar de batterijen die je nodig hebt, zijn AAA-batterijen. Er zijn als het goed is precies genoeg lampjes, zodat in elk gat een lampje zit. Daarna zijn er nog evenveel dopjes als lampjes, die je over de lampjes heen kan doen en dat geeft een leuk, vintage effect. Ook ziet het er netjes afgewerkt uit.Tot slot heb ik nog even alle lampjes getest, maar alles werkte prima gelukkig!

Al met al ben ik heel tevreden met het eindresultaat! Het was een simpele en snelle DIY, maar dat is ook heel erg leuk. Niet alles hoeft ingewikkeld te zijn om mooi te zijn. En als je het simpel houdt, is het nog elegant ook! Als ik dan nog eventjes de kans krijg om mijn mening over dit DIY pakket te geven in een super korte review, dan kan ik heel kort zijn: het pakket is ontzettend leuk! Het enige kleine nadeel vind ik dat de ananas van karton is en niet van dun hout.


Hoe heb jij dit DIY pakket versierd?


Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Ananas lamp DIYThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.