Een nieuw avontuur

08:00 The DIY Life 0 Comments


Nog maar kort geleden ben ik thuis gekomen van mijn vijf maanden durende stage in Brussel. De afgelopen weken kon ik genieten van mijn vakantie en heb ik veel leuke items van mijn bucketlist af kunnen strepen. Maar de tijd die ik thuis ben duurt niet lang, want midden augustus ga ik namelijk voor vier maanden naar Barcelona om daar te studeren!

In juni kondigde ik al aan dat ik ga studeren in Barcelona, en hier vind je ook alles over de school waar ik heen ga, waar ik ga wonen en hoeveel studeren in het buitenland eigenlijk kost. Het was voor mij al een grote stap toen ik naar Brussel op stage ging. Het was mijn eerste keer op kamers en dan ook gelijk zo ver van huis, terwijl ik diep van binnen toch een huismusje ben. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en ik heb een geweldige tijd gehad in Brussel. Ben je benieuwd hoe mijn tijd daar was en wat ik allemaal gedaan heb? Hier lees je de blog die ik tijdens mijn stage heb bijgehouden!

Nu is er één ding anders dan toen ik in Brussel zat, want toen had ik geen bekenden om mij heen. Dit keer komt een hele goede vriendin van mij samen met mij studeren in Barcelona en zullen we elkaar dus hebben om wegwijs te worden en te babbelen. Wat ik stiekem ook wel heel erg leuk vind, is dat zij ook dol is op DIY's en heel erg creatief is! Dit maakt het voor mij wel een heel stuk leuker om naar Barcelona te gaan, en er is toch iemand bij me, wat ik (en ook mijn vriend en familie) wel een heel fijn idee vind.

Op dit moment ben ik druk bezig met het maken van een paklijst en mijn financiën op een rijtje aan het zetten. De heenreis brengen mijn lieve ouders mij met de auto naar Barcelona (zij gaan daarna op vakantie), maar de terugreis ga ik met het vliegtuig. Dus ik moet daar nu alvast op anticiperen en er rekening mee houden dat ik op de terugreis minder bagage mee kan nemen dan op de heenreis. Daar doe ik nu mijn voordeel mee door veel verzorgingsspullen zoals shampoo en tandpasta mee te nemen, die ik in het vliegtuig niet mee zou kunnen nemen.

Op The DIY Life kan je gewoon net zoveel artikelen verwachten als anders, maar soms kan er door drukte een artikel minder per week verschijnen. Voorlopig heb ik nog genoeg leuke DIY's en tips voor je in petto, dus don't worry about that!

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben, is of jij wel eens in het buitenland gestudeerd hebt. En zo ja, in welke stad?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Een nieuw avontuurThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.