Review: brushpennen van de Action

10:16 The DIY Life 0 Comments


Bij de Action hebben ze de trend van het handlettering niet over het hoofd gezien en er wordt flink op  ingespeeld. Niet alleen kan je er speciale handlettering pennen kopen, een speciaal boek met tips en tricks hoe je handlettering het beste kan leren, maar nu zijn er ook brushpennen te krijgen! Hoe goed zijn ze en wat kosten ze? Daar geef ik je antwoord op in deze review!
Als je kijkt naar de prijs, zijn deze brushpennen spotgoedkoop, wat geen verrassing is. Voor vier brushpennen betaal je € 0,99. Ik kocht gelijk drie setjes en was dus € 2,97 kwijt. In totaal heb ik nu dus 12 verschillende kleuren brushpennen van de Action.



Nu is het tijd om ze eens te bekijken en uit de verpakking te halen! Hoe zien ze er uit? Het eerste wat mij opviel, was dat de pennen lang zijn en een mooi formaat om vast te houden: niet te dun, maar ook niet te groot. Toen ik de dop er af haalde, viel mij op dat bij sommige pennen de punt in tweeën is gesplitst. Op zich is dit natuurlijk geen probleem, aangezien het een brushpen is en hij flexibel is, maar toch..

Het tweede wat mij opviel toen ik een van de pennen op papier zette, was dat de punt ontzettend flexibel is. Het is eigenlijk gewoon een dikke kwast. Er zit aan het begin van de haartjes geen stevigheid, en dat vond ik wel even wennen. Het materiaal waarvan de inkt gemaakt is, drukt niet door wanneer je hem lichtjes op het papier zet, maar als je hem een tijdje laat rusten op dezelfde plek, drukt het wel door.

Dan nu de grote test: kan je er mooi mee schrijven? Ik pakte er een normaal collegeblok bij en probeerde het eens. Zoals ik al zei is de punt erg flexibel, dus dit was voor mij heel erg wennen. Normaal werk ik met pennen die een stevig begin hebben bij het begin van de haartjes, en daarna pas flexibel worden. Na even geoefend te hebben, kreeg ik uiteindelijk het woord 'Enjoy' op papier.

De brushpennen zijn natuurlijk niet van de uitstekende kwaliteit die je kan verwachten wanneer je er meer geld voor opzij legt, maar voor de prijs laat de kwaliteit dan ook te wensen over. De brushpennen zijn totaal anders dan brushpennen van goede kwaliteit. Als je wilt beginnen met handlettering, of je wilt iets anders proberen, zou je deze brushpennen zeker kunnen proberen. Maar ben je al (iets) beter in handlettering of brushlettering, dan zou ik deze pennen afraden. Als je ze toch probeert, maar ze bevallen niet, dan ben je in ieder geval geen vermogen kwijt!

Wat vind jij van de Action brushpennen?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: brushpennen van de ActionThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.