Shoppen bij Ali Express: do or don't?

14:43 The DIY Life 0 Comments


Een doorgewinterde koopjesjager bij Ali Express. Tja, zo kan ik mijzelf nog niet noemen, want mijn allereerste bestelling plaatste ik nog maar twee weken geleden. Inmiddels heb ik de eerste items binnen gekregen, yay! De kleine ervaring met Ali Express die ik nu heb, zal uitwijzen of shoppen bij Ali Express een goed idee is of juist niet!

Je items online shoppen is niet meer weg te denken uit de 'moderne wereld'. Bij mij zit het er ook al ingebakken om eerst even online te kijken of er nog iets leuks te koop is bij hobbywinkels en daarna pas te gaan shoppen in de winkel zelf, of juist online de bestelling te plaatsen. Online shoppen is zó ontzettend handig en bovenal is het gewoon heel makkelijk en kost het weinig tijd. Je drukt op een aantal knopjes, vult je gegevens in et voilà, je pakketje is onderweg!

Als 'nuchtere Nederlandse' heb ik het niet zo met buitenlandse webwinkels, en al helemaal niet als het een webwinkel is uit het oosten van de wereld. Is het wel te vertrouwen? Krijg ik mijn spullen wel? Dat soort vragen komen dan bij me op. Dus waarom heb ik uiteindelijk toch besteld bij Ali Express? Dat zal ik je vertellen!

Een goede vriendin van me had een heel mooi cadeau voor me gemaakt toen ik op stage ging naar Brussel (inmiddels ben ik na vijf maanden stage weer thuis). Ze had het zó ontzettend leuk gemaakt, dat ik heel graag wilde weten hoe ze dat gedaan had. Ze legde uit dat een aantal spulletjes die ze had gebruikt van Ali Express kwamen, en toen hoorde ik de naam van de webwinkel voor het eerst, maar daarna had ik er niet meer aan gedacht.

Tijdens mijn stage in Brussel kregen we het weer over Ali Express, en weer was ze erg enthousiast. Ik begon toch wel erg nieuwsgierig te worden. Ik ben eens op de website gaan kijken, en wat ik vond maakte mij ook meteen enthousiast: hele mooie en leuke DIY spulletjes voor een klein prijsje. Toch bleef die nuchtere Nederlandse in me de hoofdrol spelen, want ik durfde het niet aan om te bestellen en wilde eerst 100% zeker weten of de bestelling dan ook echt aan zou komen.

Je raadt het misschien al: uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en heb ik tóch een bestelling geplaatst bij Ali Express voor een klein bedrag. Wat een super leuke spulletjes zijn er te vinden op de website! Ik heb alle items zonder verzendkosten besteld (free shipping), maar het gevolg daarvan is dat het twee tot vier weken kan duren (soms zelfs zes) voordat je je items ook daadwerkelijk in huis hebt. De reden hiervan is dat de items pas verzonden worden als de container bijna vol is en er nog een klein plekje vrij is voor jouw spulletjes, zodat het niet veel kost om het te verzenden.

Twee weken na mijn eerste bestelling (ik had een dag na de eerste bestelling meteen nog een bestelling geplaatst) kreeg ik mijn eerste items binnen: twee super leuke rolletjes washi tape! Het was netjes verpakt en niet beschadigd. Dit was sneller gekomen dan ik verwacht had! De rest kwam niet veel later, allemaal netjes verpakt en niet beschadigd. Binnenkort komt een shoplog online van alle items die ik heb gekocht. Ik ben in ieder geval heel enthousiast, en jij?

Have fun!
Tessa



Wat je misschien ook leuk vindt:

Shoppen bij Ali Express: do or don't?The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.