Zomerse quote DIY

08:00 The DIY Life 0 Comments


In de zomer is het natuurlijk tijd om te relaxen, vrolijk te zijn en te genieten van je welverdiende vakantie! Maar daarnaast is er ook tijd om leuke dingen te doen en om DIY's te maken. Vandaag is het voor mij zo'n DIY tijd, want ik maak een vrolijke quote op canvas op een hele makkelijke manier.

Wat je nodig hebt voor deze DIY:
- Canvas (de grootte is aan jou)
- Stickers
- Wattenstaafjes
- Acrylverf

Allereerst is het de bedoeling dat je een leuke quote uitzoekt, bijvoorbeeld 'Enjoy and be happy' die ik uitgekozen heb voor deze DIY. Daarna kan je op zoek gaan naar letterstickers die je op het canvas plakt. Let er wel op dat de stickers niet vierkant zijn, maar echt de vorm van de letter hebben. Ik had bijvoorbeeld de letter H van het stickervelletje nodig, maar die sticker was vierkant. Nu is het met de letter H makkelijk te doen, namelijk je knipt twee kleine rechthoekjes uit de bovenkant en onderkant en je hebt een H. Maar bij andere letters kan dit lastiger zijn, bijvoorbeeld bij de B of de G.

De bedoeling is denk ik wel duidelijk, want je plakt de stickers (die samen jouw quote vormen) op het canvas. Deze hoeven niet mooi of dezelfde kleur te zijn, want je haalt ze er aan het einde van deze DIY weer van af. Daarna heb je een wattenstaafje nodig om die vervolgens in de acrylverf te dippen en daarmee stippen om de letters heen te zetten. Voordat ik acrylverf gebruikte, had ik waterverf geprobeerd, maar dit werkte niet goed. Je zag de kleuren bijna niet en dat was erg jammer. Van de waterverf zie je als je goed kijkt nog twee stippen op het canvas, haha.

Het laten drogen vergt geduld, wat ik op dat moment niet had. Toch heb ik me er toe kunnen zetten om te wachten tot de verf droog was. Daarna kwamen de stickers er af en toen was het resultaat daar. Tadaa! Een leuke quote met vrolijke, zomerse kleuren die je in de vensterbank kan zetten of aan de muur kan hangen!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Zomerse quote DIYThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.