Bullet journal december

10:55 The DIY Life 0 Comments


Nog net op de valreep op 30 november is hier mijn bullet journal setup voor december! Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een setup had gemaakt, maar daar was ik totaal niet tevreden mee. Daarnaast zijn er op Youtube allemaal leuke filmpjes over december setups te vinden met een Kerst thema en ik had oorspronkelijk geen Kerst thema. Dus dat heb ik veranderd en vandaag zie je wat het uiteindelijke thema geworden is (ik denk dat je het al wel kunt raden)!

Het thema is dus Kerst, zoals je wel verwacht had denk ik. Het begint met een leuke titelpagina met kerstballen. Ik had het idee om het net te laten lijken alsof de kerstballen in de kerstboom hangen. In de middelste kerstbal wilde ik eerst alleen 'December' gaan schrijven, maar toen besloot ik er een quote van te maken: "Make it a December to remember". Dat vond ik een toepasselijke quote, want in december sluit ik namelijk mijn 9 maanden in het buitenland af en ga ik weer naar huis! En bovendien vieren we natuurlijk Kerst en oud en nieuw. Helaas zit Sinterklaas er niet in dit jaar, maar gelukkig komt de beste man elk jaar weer terug.

Naast de titelpagina staat de eerste 'introductiepagina', zoals ik dat maar even voor het gemak noem. Daarin staat onder andere onze wedding checklist (zoals je ziet moeten we nog aardig wat regelen) en daarnaast mijn december bucketlist. Het idee voor een bucketlist kwam ik volgens mij ook tegen op Youtube, maar vond ik wel heel erg leuk. Zoals je ziet staat er onder andere tussen 'Naar huis!', maar ook 'DIY's maken' en 'ringen kopen'. Vooral die laatste kijk ik heeel erg naar uit! Want mijn lieve verloofde heeft wel een prachtige ring voor mij gekocht, maar voor zichzelf niet. Daarom willen we onze trouwringen uit gaan zoeken. Waarschijnlijk wordt het pas januari voordat we daar aan toe komen, maar we kunnen er sowieso naar uit kijken! Onder aan de pagina staat weer een quote, deze vond ik erg leuk en kwam ik tegen op Pinterest: 'Merry everything and a happy always'.

Op de volgende pagina staat aan de linkerkant de habit tracker voor de maand december met allerlei habits, waaronder ook 'Huizen'. Want mijn lieve verloofde en ik zijn namelijk druk op zoek naar een leuk appartementje om te wonen! We willen nog niet gaan samenwonen, maar we werken wel allebei in dezelfde plaats. Hij woont relatief dichtbij, maar ik helemaal niet. Daarom leek het ons handig als ik daar alvast ga wonen en als we getrouwd zijn dat we er dan samen intrekken. Natuurlijk zal hij wel af en toe langskomen! De rest van de pagina is versierd met Kerst details en de quote "Make it a December to remember". Ik kwam er later pas achter dat ik deze quote ook op de titelpagina had gebruikt - oops!

De rechterkant is een pagina waar ik al mijn blog ideeën kwijt kan. Ik heb ervoor gekozen om hier ook weer kerstballen te tekenen, om het Kerst thema overal in terug te laten komen. Dit was mijn bullet journal setup alweer! Sommigen gebruiken hun bullet journal ook als agenda, maar daar heb ik bewust niet voor gekozen. Toen ik deze DIY agenda maakte, heb ik hem helaas bijna niet gebruikt, maar juist de agenda op mijn mobiel. Daarom zie ik het nut er voor mezelf niet van in om een agenda te maken die ik toch niet gebruik.

Hopelijk vond je deze setup leuk en heb ik je kunnen inspireren voor de setup van jouw eigen bullet journal! De Kerst sfeer komt helemaal terug in mijn setup, ook in die van jou?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Bullet journal decemberThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.