5 favoriete dingen aan het zijn van DIY blogger

11:29 The DIY Life 0 Comments


Sinds ik ben begonnen met bloggen, heb ik echt een nieuwe hobby gevonden. Dit is zó onwijs leuk om te doen! Daarnaast zijn er nieuwe deuren open gegaan, waar ik heel dankbaar voor ben. Maar wat zijn eigenlijk 5 favorieten dingen aan het zijn van DIY blogger? Disclaimer: in dit artikel zit een mega dosis enthousiasme!

Officieel ben ik in mei 2015 gestart met mijn blog, die toen nog Glitteress heette. Je ziet denk ik wel aan mijn big smile op de foto hierboven dat ik enorm geniet van het bloggen!

1. "Verplicht" DIY's maken

Natuurlijk is het niet verplicht voor mij om DIY's te maken, maar ik probeer jou te inspireren met leuke DIY's. Om dat goed te kunnen doen, maak ik regelmatig DIY's, wat het aller-allerleukste is en blijft van het bloggen! Voor nu is het nog een hobby, maar ooit wil ik kunnen zeggen: "Wie had gedacht dat je van DIY's maken en daarover bloggen je beroep kon maken?" Dát lijkt me heel gaaf! Voor nu is dat nog een droom, maar hopelijk ooit werkelijkheid!

2. Creativiteit gebruiken

Voor het maken van DIY's kun je een handleiding volgen en alles volgens het boekje doen. Dat probeer ik juist niet te doen. Ik weet van mezelf dat ik een dosis creativiteit heb, die perfect van pas komt bij het maken van DIY's. Op Pinterest staan prachtige foto's van leuke DIY's, maar het is toch ook wel heel erg leuk als DIY blogger een DIY kunt maken die uniek is. Juist dat unieke en creatieve trekt me heel erg aan en daar kan ik echt van genieten. Nog steeds probeer ik mijn creativiteit uit te dagen om de ideeën die ik in mijn hoofd heb nóg leuker te maken.

3. Nieuwe mensen leren kennen

Als DIY blogger ben ik niet de enige in Nederland, maar dat maakt het juist zo leuk! Want juist omdat er meerdere DIY bloggers zijn, kunnen we met elkaar ideeën uitwisselen. Zo kwamen Daniëlle en ik bijvoorbeeld met een hele nieuwe handlettering swap, die we nu al drie keer vol plezier hebben georganiseerd! Daarnaast werk je niet alleen samen met bloggers, maar je bouwt er ook vriendschappen mee op.

4. Foto's maken

Het maken van foto's voor de blog blijft een grote uitdaging, maar vraagt ook weer veel creativiteit. De uitdaging zit hem niet alleen in het maken van een leuke scène, maar ook hoe je met licht werkt. Nu ik in Barcelona woon bijvoorbeeld, heb ik een kamer waar bijna geen daglicht is. Alle foto's die ik op mijn kamer maak, worden met kunstlicht gemaakt. Dit is een hele uitdaging, omdat het licht dan niet perfect is en de foto's een gele gloed kunnen krijgen. Maar juist die uitdaging maakt het leuk! Al ben ik wel weer heel blij als ik volgende week weer naar huis ga en weer een heel groot raam heb in mijn kamer!

5. Ervaring opdoen

Naast dat bloggen ontzettend leuk is, doe ik er ook veel ervaring mee op. Zo studeer ik in dit semester in Barcelona bijvoorbeeld social media, digital marketing en content strategy. De kennis die ik hier op doe, kan ik heel goed toepassen op mijn blog. Daardoor leer ik er niet alleen van in het lokaal, maar kan ik het ook daadwerkelijk toepassen en dan komt het als het ware tot leven. Dan zie je met eigen ogen waar de docent het de hele week over heeft gehad!

Voor mijn gevoel spat het enthousiasme van het scherm af, omdat ik niet kan ophouden met praten aan de leuke dingen van DIY blogger zijn! Het internet is voorlopig nog niet van The DIY Life af - en dat is maar goed ook!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

5 favoriete dingen aan het zijn van DIY bloggerThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.