Waar vind je een leuk en makkelijk te maken bullet journal thema?

11:00 The DIY Life 0 Comments


Steeds meer zie je ze: bullet journals. Ook ik heb er een en ben aan de bullet journaling "verslaving". Het bijhouden van mijn bullet journal, erin schrijven en de pagina's met doodles en andere dingen leuk versieren blijft leuk om te doen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn bullet journal niet altijd even goed bijhoud (soms vergeet ik er dagen achtereen in te schrijven). Maar.... waar vind je een leuk en makkelijk te maken bullet journal thema? Daar ga ik je bij helpen!

Om je een beetje te laten zien wat ik bedoel met leuker maken, geef ik je hieronder een aantal voorbeelden van bullet journal thema's die ik heb gemaakt in het verleden. De eerste (en meest populaire via Pinterest) is het thema van augustus 2017. Dit thema heb ik gemaakt met behulp van stempels, handlettering en een groene stift. Het kan dus erg makkelijk zijn om een leuke thema pagina te maken!

Themapagina's

Als thema van de maand augustus had ik cactussen. Voor het maken van die cactussen gebruikte ik stempels van de Action en ik kleurde ze in met stiften uit diezelfde winkel. Het woord "Hello" had ik  gemaakt met een stempel en daarna had ik geprobeerd om in hetzelfde lettertype het woord "August" te schrijven. Door het een beetje minimalistisch te houden, bleef de themapagina rustig, en tegelijk vrolijk.

Een ander voorbeeld van een thema pagina is die van de maand juli 2017. Ik vind planten in de thema's van mijn bullet journal altijd erg mooi, en dat is ook wel te zien, haha! Deze maand stonden er ook weer planten op de voorkant, maar dit keer grote bladeren. De bladeren zelf had ik getekend met een fineliner en ingekleurd met waterverf. Daarna heb ik cirkels getekend met een fineliner en die ook ingekleurd met waterverf. Op deze manier werd de pagina iets minder wit, maar niet meteen heel druk. Tot slot had ik het woord "July" met een brushpen geschreven.

Doodles en pagina versieringen

Voor de maand november 2017 gebruikte ik voor het eerst mijn nieuwe bullet journal: de Leuchtturm 1917 in een beige kleur (de precieze kleur weet ik zo even niet). Het idee om een paar doodles te gebruiken kwam al snel en het thema werd herfst. De eerste doodle was een paddenstoel. Achterin de bullet journal van Leuchtturm 1917 is een vrij stevige "stiploze" pagina, die ik heb gebruikt om de paddenstoel te tekenen. Daarna heb ik deze ingekleurd met waterverf en toen in mijn bullet journal geplakt. Op deze manier had ik geen stippen door mijn doodle / tekening heen en dat vond ik wel zo fijn.

De beginpagina van november was iets anders ingedeeld dan mijn oorspronkelijke themapagina's. Dit keer stond er niet alleen maar de maand en een paar leuke doodles, maar ook een wedding checklist, verjaardagen, belangrijke dingen die maand en een leuke quote. De quote heb ik gemaakt met een Micron fineliner en een Tombow Dual brushpen, waarna ik de rest van het vakje heb versierd met stippen. De themapagina was vrij kleurloos, en ik miste de kleur toch wel. Dus de onderste helft van de themapagina heb ik ingekleurd met waterverf, dezelfde kleur als de bovenkant van de paddenstoel. Zo werd de themapagina in mijn bullet journal toch weer een geheel.

Een andere doodle maakte ik in de maand december van 2017. Ik wilde iets met Kerst in mijn bullet journal maken, en toen kwam ik op het idee om een krans te maken. Voor het hele geheel heb ik waterverf gebruikt: drie kleuren groen en een kleur rood. De kleuren groen mengde ik apart, want ik had maar een kleur groen in mijn waterverf pallet. Door die kleur groen met zwart, geel en blauw te mengen kwamen er drie verschillende kleuren uit. Pas toen de krans zelf helemaal opgedroogd was, voegde ik op het laatst de rode stipjes (besjes) toe aan de krans.

Handlettering en handlettering banners

In de maand januari van dit jaar begon ik pas voor het eerst echt te werken met handlettering banners. Een tijdje geleden heb ik een filmpje gemaakt over hoe je zeven verschillende soorten banners kunt maken (klik hier om die te zien). De banner zelf heb ik ingekleurd met een markeerstift. Ik woonde toen nog voor mijn studie in Barcelona en de waterverf was al ingepakt... Dus dan maar op deze manier! Voor de blaadjes had ik een stempel gebruikt en de stempel daarna ingekleurd met dezelfde markeerstift als van de banner. Met handlettering schreef ik "January" en daarmee was ook deze themapagina af!

Tot slot nog een quote met handlettering, waarover ik het al kort had gehad hierboven. De quote "make your dreams happen" geeft nadruk op het woord "dreams", omdat deze met brushlettering geschreven is (met een Tombow Dual Brush Pen). De andere woorden zijn met een Micron fineliner geschreven (0,2 mm). Een quote in een bullet journal hoeft niet groot te zijn. Deze quote is met vrij simpele handlettering geschreven (behalve de brushlettering), en dat is goed te schrijven. 

Have fun!
Tessa







>

Wat je misschien ook leuk vindt:

Waar vind je een leuk en makkelijk te maken bullet journal thema?The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.