Review: letter slinger van Happy038

08:15 The DIY Life 0 Comments


Afgelopen weekend was het Crea Weekend weer aan de gang, dit keer in Hardenberg. Ik was er nog nooit geweest, dus eens moest de eerste keer zijn natuurlijk! Samen met mijn beste vriendin gingen we op pad. Er waren ontzettend veel stands, waarvan een aantal wel heel erg leuk waren. Bij één van die stands, van de webwinkel Happy038, kocht ik een kralenslinger, die nog zelf in elkaar gezet moest worden, oftewel: een DIY!

Wie mij al een tijdje volgt, weet dat ik dit jaar ga trouwen. Op mijn bruiloft wil ik graag zelf decoraties maken en ook bedankjes. Eén van die decoraties is deze letterslinger, en daarom heb ik gekozen voor de letters JUST MARRIED. De totale kosten van deze DIY zijn € 8,80.

Wat je nodig hebt:
- Touw
- 100 houten kralen
- 11 klemmetjes
- 11 letters (JUST MARRIED)

Begin met het rijgen van de kralen aan de letterslinger. Als het touw niet meewerkt, heb ik een handige tip voor je. Neem een doorzichtige kleur nagellak (of juist een kleurtje) en lak het uiteinde van het touw. Laat het vervolgens even drogen. Het resultaat is een stukje touw met een hard uiteinde, waardoor het rijgen van kralen makkelijker zal gaan. Er kunnen ook kralen zijn waarvan het gaatje niet helemaal goed geboord is. Pak dan een klein schaartje en probeer het gaatje open te maken.

Wanneer je alle kralen geregen hebt aan het touw, kun je de klemmetjes er aan gaan hangen. De klemmetjes die ik gebruik, hebben een haakje, waardoor je ze niet aan het touw hoeft te rijgen. Let daar wel even op, want klemmetjes met een gaatje moeten wel geregen worden aan het touw!

Tot slot kun je de letterkaartjes aan de klemmetjes vast maken door simpelweg het klemmetje te openen en de letterkaart er tussen te hangen. De kaarten die ik gekocht had, waren aan beide kanten bedrukt. De ene kant was zwart met een witte letter, de andere kant was wit met een zwarte letter. Op die manier kun je met de kleuren van de letters aan de slinger spelen.

Op mijn bruiloft geef ik de slinger echt een leuk plekje, maar het was een goed idee om hem alvast in elkaar te zetten! Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de slinger. Het zijn leuke kaartjes en alles past goed bij elkaar. Het enige nadeel is dat de zwarte achterkant vlekken geeft op de witte kant van een ander kaartje. Daardoor had ik een aantal kaartjes waar op de witte kant zwarte vlekken zaten en dat vond ik erg jammer. Maar voor de rest ben ik erg tevreden, deze DIY zal erg mooi hangen op mijn bruiloft!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: letter slinger van Happy038The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.