Letters DIY decoreren

17:03 The DIY Life 0 Comments


Een hele tijd had ik kartonnen letters D I Y al in huis liggen, met de bedoeling om er iets mee te doen. Eindelijk is het er van gekomen! De letters hebben een make-over gekregen met krijtbord verf, nep leer en planten takjes. Ben je benieuwd hoe jij dat kunt doen? Lees snel verder!

Wat je nodig hebt voor deze DIY:
- Kartonnen letters
- Krijtbord verf
- Kwast
- Nep leer
- Lijmpistool
- Schaar
- Planten takjes

Tijd voor deze DIY: ± 45 minuten
Kosten: € 15 (afhankelijk van waar je de materialen koopt)


Op Pinterest zijn ontzettend veel voorbeelden te zien van letters die versierd worden. Vaak met bloemen, speelgoed of andere dingen. Ik wilde het net iets anders aanpakken, en heb er mijn eigen draai aan gegeven. De letter die ik als eerste maakte, is niet de meest originele, maar brengt het geheel wel heel mooi samen. De letter I is namelijk bedekt met krijtbord verf in de kleur 'Mint Green'.

De letter D was een iets ingewikkelder project. Die is namelijk bedekt met nep leer in een licht roze kleur. Begin met het uitrollen van het nep leer en leg de letter daarop. Trek vervolgens met een potlood de letter over op het nep leer en knip dat uit met een marge van ongeveer 2 centimeter. Trek ook de binnenkant over en knip dat ook uit, met dezelfde marge van 2 centimeter.


Vervolgens heb ik in de hoeken een inkeping geknipt, zodat het straks makkelijk te vouwen is en er geen lelijke hoeken komen. Pak je lijmpistool erbij en plak de nep leer op de letter vast. Kijk wel uit voor je vingers, want de lijm is heet! Tot slot heb ik het midden netjes afgewerkt met extra stukjes nep leer, want ik had net niet genoeg nep leer voor het midden over gehouden.


Leg je lijmpistool nog niet weg, want je hebt die ook nodig voor de laatste letter, de Y. Wij hebben al een tijdje een vetplantje in huis staan, die inmiddels flink is gegroeid. Het plantje heeft allemaal stekjes (nieuwe plantjes) gemaakt, die gemakkelijk van de grotere plant afgehaald kunnen worden. Ik heb er drie stekjes vanaf gehaald en met een lijmpistool op de letter Y vastgemaakt.

Natuurlijk kun je je eigen draai geven aan deze DIY, en hoef je mijn voorbeeld niet na te maken. Ik ben heel benieuwd wat je er dan wél van maakt! Ik hoop in ieder geval dat je deze DIY leuk vindt en nieuwe inspiratie hebt opgedaan voor jouw eigen DIY projecten.

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Letters DIY decorerenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.