3 gezonde tussendoortjes!

13:29 The DIY Life 0 Comments

Zelf ben ik een tijdje geleden begonnen met gezonder eten. Er zijn gelukkig veel gezonde recepten en snacks te vinden op Pinterest en andere websites, maar wat is nou een gezonde ('healthy') snack? Ik heb 3 lekkere ideeën gevonden, en natuurlijk uitgeprobeerd. Ik heb er voor gekozen om de 3 snacks makkelijk te houden en ook zodat jij jouw eigen draai er aan kan geven. De hoeveelheid is ook makkelijk aan te passen.



1. Appel, rozijnen en noten
Het eerste recept is iets wat ik zelf een tijdje geleden heb ontdekt, en ik ben er gek op! Wat je nodig hebt: 1 appel, 30 gram rozijnen, een aantal walnoten, een aantal 'brazil nuts', eventueel andere noten naar smaak en kaneel. Je kan het recept ook maken zonder noten als je allergisch bent. Dan kan je bijvoorbeeld ander fruit toevoegen. 

Wat je doet: snijd de appel in stukjes en doe de rest van de ingrediënten er bij. Voeg kaneel toe naar smaak. Zelf vind ik het wel lekker als er redelijk wat kaneel in zit, maar dat is voor een ieder persoonlijk.
Je kan dit eventueel meenemen naar school, maar dan zou ik pas ter plekke de appel gaan snijden (en schillen), omdat de appel anders bruin wordt.

2. Griekse yoghurt met abrikoos

Het tweede reept heb ik recentelijk pas ontdekt, maar het is erg lekker en kan zelfs doorgaan voor ontbijt! Dan heb ik het over Griekse yoghurt (vanwege de lekkere volle en romige smaak) en abrikoos. Je kan zelf uiteraard ook ander fruit toevoegen, of alleen wat ranja aan de yoghurt toevoegen. In het bakje op de foto zitten 4 eetlepels Griekse yoghurt en 2 abrikozen. Het zit qua hoeveelheid denk ik een beetje tussen een snack en een ontbijt in, maar je kan natuurlijk net zo gek doen (qua hoeveelheid dan hè) als je zelf wilt!


3. Sinaasappelsap

Deze laatste snack lijkt geen snack, maar vult behoorlijk! Het is natuurlijk de bedoeling dat je de sinaasappels zelf gaat persen tot verse sinaasappelsap. Deze perssinaasappelen (!) kan je bij veel supermarkten krijgen. Let er wel op dat het perssinaasappelen zijn! Gewone sinaasappelen zijn niet voor het persen van sinaasappelsap bedoeld en er dus ook niet geschikt voor. Voor het glas op de foto heb ik 3 sinaasappels gebruikt. In een netje zitten er vaak iets van 10, dus daar kan je ongeveer 3 keer mee doen. Je hebt natuurlijk ook sinaasappelsap in pakken, maar dat is lang niet zo lekker als vers! C: Je kan uiteraard ook een (of meer) gewone sinaasappel(s) eten als snack, in plaats van ze te persen tot sap.

Hopelijk heb je wat ideeën opgedaan voor verse en gezonde snacks!

Have fun!

Tessa



Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

3 gezonde tussendoortjes!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.